03 mars 2009

Tokiga Pelargoner


Ute vräker snön ned och har gjort så sedan igår, men inne börjar pelargonen att blomma för fullt.
Nu har de inte legat i riktig vinterdvala visserligen, de är mina "inne" pelargoner. Men de har inte blommat sedan i höstas och inte vuxit mycket heller, så någon form av dvala har de nog vart i. Men nu helt plötsligt har de fått nytt liv allihop!
Visst inger det hopp om att sommaren kommer - håll ut!

Det blev inget sängbyggande igår, T hade inte kunnat få tag på något virke, men förhoppningsvis ikväll så ska det väl byggas.

Vet ni, nu när det börjar närma sig flytten med stormsteg så har någon form av förvirring funnit en plats i min kropp. Jag ser mig omkring och vet inte vad jag ska göra först.
Det är ju grejor kvar som behöver packas ned, men mycket av det använder man ju varje dag, då kan jag ju inte packa ned det. Men då blir jag samtidigt stressad över att det är så mycket kvar att packa ned - gah!

Sen har vi fått problem med vår internetleverantör.
De hävdar att de inte har någonting som heter "flyttning" av abonnemang. Så vi måste säga upp och koppla ut vårat befintliga, vänta tills vi flyttat och fått telefonen flyttad, sedan ringa och beställa ett helt nytt abonnemang till den nya platsen - låter sk*t dumt tycker jag.
Precis som telefonen bara går att flytta borde väl ADSL också bara gå att flytta? (nämnas bör att vi inte har samma till telefon och bredband)

Ska undersöka detta vidare för andra alternativ - men risken finns alltså att det blir radioskugga lite längre än vad som är önskvärt när vi flyttar.

Nu är det bara 8 dagar kvar! (jippi!)

11 kommentarer:

  1. Tänk att pelargoner är så fantastiska på att överleva. Jag ser fram emot våren och sommaren då man kan ha dem ute.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Pelargoner är för mig ett riktigt vårtecken!
    Härliga bilder!

    Förjäkligt med bredbandet.
    Låter ju onekligen rätt konstigt tycker jag...

    Förstår att förvirringen är total.
    Brukar bli likadan sen dom två sista dagarna så röjer jag värre än någonsin.
    Ta ett djupt andetag,skriv en att göra lista i hop med en kopp kaffe/te,sen är det bara ruska på huvudet och köra=))

    Snart är ni där!

    SvaraRadera
  3. Ja choklad är en av mina favoriter så jag kanske ska satsa på det. En natts sömn gjorde också gott!
    Å ska du flytta? Var?
    Många säger att dom tycker det är så jobbigt att flytta men jag måste säga att jag finner en charm i det också, det är så roligt att få skapa nytt. Helt från början utan hemmablindhet som spökar. Förstår dock att det är lite stressande innan ni kommer iväg. Hur ska man packa och vad ska man packa... Det kräver mycket tankeverksamhet och många bollar i luften:) Men snart är det över!
    Lycka till!
    /Lina

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det är mycket som skall klaffa när man flyttar, men tänk vad kul det kommer att bli att få inreda och pyssla i ert nya hus. När jag ser din blogg förstår jag att du är jätte duktig på att inreda och skapa ett vackert hem.Så det skall bli intressant att följa dig i det nya huset.Det blev några kassar på IKEA bl.a en massa ljus och ett fårskinn som hette Ludde och några meter vitt tyg.
    Kram Stenlycka

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig! Vem tycker inte om rosa? Alla har någon rosa fläck inuti sig. Det tror jag också på. Härligt fina pelargoner du har. Ser jättefina ut.

    Kramar Benita

    SvaraRadera
  6. Så fina. Två av mina innepellisar är på gång. Men en liten go och rar har dött.:-(

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Nej men den pelargonen var ju tuff :)

    Vad roligt att du tittade in hos mej, ser att du också är ny :)
    Lycka till mecd flytten. Nu är en bra chans att se vad man vill behålla och vad man inte behöver...

    SvaraRadera
  8. ÄSCH!!
    En jättelång kommentar försvann huxflux så nu blir det en kort kort version:
    Pelargoner är underbara oh flyttpacka suger!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Hej Anne!
    Tack för kommentaren hos mig!
    Vilken fin blogg du har!
    Massor med fina loppisfynd!!
    Spännande med flytt! Klart det är jobbigt att 'bo i låda' men det blir bra sen :D

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder Anne...Förstår vad du menar med förvirring, hihi.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  11. Men blir det glapp kan du kanske kompensera o lägga in flera inlägg samma dag, så vi inte missar nå´t! :)

    Så du hade pelargonerna framme hela vintern... Det hade min mormor o de blev stora som träd -nja.. inte riktigt. Men stora!
    Måste prova det...
    Kannan är jättefin! Kul att du hittar så mkt på loppis!!
    Kram Jeanette

    SvaraRadera