05 mars 2009

Säng = klar!


Efter mycket slipande och skrapande av många tjocka lager med gammal färg kunde vi så äntligen måla vår skönhet!
Det krävdes många lager färg för att få det snyggt, men nu så! ramen som T har byggt är inte med på bild, den har jag nyss målat sista lagret på här på morgonen så den står och torkar.

Både jag och T känner oss väldigt nöjda med vår nya säng som kommer passa perfekt i huset, för sängen, precis som huset har en själ.... det är så svårt att förklara, men ni som har upplevt det vet vad jag menar, man bara känner en fin och bra känsla inom sig.
Som första gången jag var på husvisningen av vårat hus, jag kände redan då att här ska jag bo, det bara är så, huset och jag hörde ihop.

Hur många av er såg "Leila på Landet" igår? (räck upp en hand!)
Leila är bara så mysig, och hennes torp verkar himla mysigt det med. Jag kände att jag måste också ha ett utekök i trädgården! så härligt! meeeen med tanke på hur svenska sommaren överlag är så hinner man nog inte använda köket så mycket :)

Ikväll börjar jobbet igen. Ska nu jobba relativt intensivt fram tills vi flyttar, vilket känns lite dumt planerat, men jag funderar på att höra på jobbet om jag kan få ledigt de två sista nattpassen innan själva tillträdelsedagen.
Håll tummarna!

16 kommentarer:

  1. Jo det blev nybakt fralla i går, men jag fick göra den själv. Nöden har ingen lag och jag trodde jag skulle dö av svält ;0)

    Vad fint det blev med sängen, jag förstår precis vad du menar med en själ.

    Jag såg inte Leila i går, såg Efterlyst på trean eftersom det var om mordet på Caroline som drabbat en bygd nära mig. Det är så hemskt!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Men du, sängen blev verkligen jätte fin! Du kunde inte hålla dig från att visa oss:) Tur det.
    Ja försök ta ledigt om du kan. Man ska inte stressa i onödan, det försöker jag leva efter så gott det går. Är du vårdare tro?
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken helt underbar blogg du har, tack för att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit! :-)

    Sängen blir kalasfin, ljuvlig! Skulle så gärna vilja ha en annan sänglösning än den vi har nu, har funderat på utdragssoffa eller gammal dörr som gavel. Men än har vi inte tid att fixa med det.

    Du undrade över ljuskronan över vårt matbord i köket. Den är gammal, från ca 1900, och kommer från min pappas antikaffär. Du kan säkert hitta liknande hos någon antikhandlare som säljer saker med inriktning på allmoge, då sådana ljuskronor med metallstänglar och träkulor var ganska vanligt på landet ca 1880-1910.

    Ha det så bra! (PS: Jag hoppas det är ok att jag länkar till dig + lägger upp dig på bloglovin!).

    SvaraRadera
  4. hej!
    Måste säga att din blogg är jättefin!!!

    Kommer snart igen!

    Varma hälsningar
    Mariette

    SvaraRadera
  5. Snyyyyyggt! Du kunde inte hålla dig. :) Ja det är vi andra glada för så vi fick se den. SKa bli skoj att se hur du kommer att möblera i huset. Inte många dagar kvar till flytt...

    kram

    SvaraRadera
  6. Det ska bli spännade att följa din flytt! Jag VET vad du menar med själ! Vi har gjort tvärtom mot för dig, vi sålde vårt drömhus med själ och nu har vi ett utan själ, det är så svårt att få in känslan i det nya. Jag berättar mer om det i bloggen snart, och visar bilder från drömhuset. Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Ååååå så fin soffan blev, jag förstår att ni är nöjda.
    Ja, jag såg Leila igår.Hennes torp var jätte gulligt.Det jag hade svårt att ta till mig var sommarmaten, när vi fortfarande har vinter utanför dörren. Men det kommer väl en grillsommar i år också och då skall jag pröva majskyckling.
    Ha det bra!
    Stenlycka

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det är verkligen nervpirrande att gå och vänta på besked. Puhst! Allt bra med dig hoppas jag. Tycker din blogg är helmysig och måste också påpeka att sänggaveln är ju helt underbar.

    Kramar Benita

    SvaraRadera
  9. Hej snäckan..)
    En sak är säker att även om vi inte hälsat på sen evigheter tillbaka,så kommer vi när ni flyttat:))
    Blir ju så inspirerad nör jag springer runt här å HUNGRIG!! Men jag har hört att allt som varit i ugnen är kalorifritt..men jag beörjar tvivla...fniss!!

    Kram Ziss

    SvaraRadera
  10. Hej, tack för rara ord hos mig, jag blir så glad.
    Wow vilken säng !!! Ni kommer att ligga som en prins och prinsessa där.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  11. Hej och vad kul att du kikade in hos mig. Vilken fin blogg du har. Kikar garanterat in igen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Vad bra att du tog mig på orden och visade upp soffan i ommålat skick! Det kan man ju se att där kommer ni att sova toppenbra! Har jag frågat vilket märke och typ av färg som ni använder er av? Iaf så frågar jag det nu då.. ;-)

    Här är det ju dött på inspirationsfronten - man tappar lusten då man håller på att hosta lungorna ur sig så fort man går upp och försöker göra något! Fast en liiiten grej har man pysslat ihop ändå.
    Har, tack vare en behjärtansvärd insats från min far, fått hemlevererat hela förra årets nummer av Drömhem och trädgård så nu kan jag underhålla mig med dem.

    Ska ta mig samman och prova den falska ostkakan när det bloir säsong för squash (som jag är väldigt förtjust i för övrigt!!) Så tack för receptet!
    DOck har jag aldrig riktigt förstått mig på Leila . men man kan ju inte alla gilla samma saker!!

    SvaraRadera
  13. Så fin den blir..värt allt slit förstår jag.jag kan nästan ana hur fint den blir med de andra möblerna...NU vill jag till landet och pyssla :D Ha en skön kväll/Anne

    SvaraRadera
  14. Åh den blev ju helt wonderful! Ni är så duktiga, ser ut som ni målat med en oljefärg..?
    Japp. såg Leila igår, hon ger verkligen inspiration! Nu längtar jag till sommaren, den där strawberry mojito drinken är ett måste i sommar!! Längtar till sommar och sol! Kram M

    SvaraRadera
  15. Verkar som om jag är den enda som har missat Leila...Åhhh Anne vad fin sängen blir.

    Kram anne

    SvaraRadera
  16. Tack snälla du för en go kommentar hos mig! Jag har en förkärlek för glasverandor som du märker och jag är SÅ nyfiken på din flytt och ditt fina hus. Ha den bra dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera