10 mars 2009

Flyttstök

Ja, det ordet beskriver ganska bra hur det ser ut hemma hos oss just nu och hur min sinnesstämning är. Det är bara flytt-tankar huller om buller i mitt stackars huvud som känns mera proppfullt än fylld baguette.

Nu är det bara 1½ dag kvar tills vi får nycklarna till huset och kan börja flytta in. På torsdag är det sista mötet på banken med överlämnande av nycklar.
Nu har en form av overklighetskänsla infunnit sig hos mig. Jag har så svårt att greppa tanken att jag till helgen kommer bo i mitt drömhus, förra helgen var sista helgen i vårat nuvarande boende... det känns helt surrealistiskt.

Så samtidigt som jag föröker få min kropp att förstå att detta är verklighet, detta händer, så ska jag skapa någon form av ordning och försöka planera upp och styra till så det blir praktiskt vid själva flytten.
Som all mat exempelvis - när ska vi flytta den? vi kommer ju vara i huset i princip hela dagarna från torsdag, då vill vi ju ha mat när vi är där, men vi kommer sova där vi bor nu till och med fredag.... sen vill ju alla som hjälper oss att flytta bohaget ha fika och mat.

Vet ni vad jag mer har tänkt på (som inte har något med flytten att göra)?
Namnet på min blog är ju egentligen bra konstigt... namnet huginotten i sig har en historia, men det för ju inte tankarna till det bloggen handlar om direkt... man kanske skulle döpa om den? i så fall, har ni några bra förslag?
adressen får väl vara densamma, men man kan ju ha ett annat namn....

Äsch, nu ska jag ta lite kaffe och försöka samla tankarna i mitt röriga huvud :)

26 kommentarer:

  1. Vet precis hur det är när tankarna virvlar å lever sitt eget liv!;-) ..men du allting brukar ordna sig till slut!!
    Gulligt att du svarade ang de fina ljuslyktorna..jag kanske springer på dem en vacker dag..å isåfall så får de följa med mg hem!!
    Ha det bra!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Jag känner alltför väl igen mig. Det är mycket när man ska flytta...

    Annie ska vara hos veterinären i morgon klockan nio. Det känns väldigt nervöst!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt hus har köpt! Så mysigt med glasveranda! Ser fram emot fler bilder! Det är ju såå spännande att flytta till nytt!
    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Hej Anne!
    Åh, vad kul o flytta :D Så spännande!
    Kommer ihåg när vi flyttade hit... då va dottern bara en månad gammal, så jag kunde inte tänka på flytten direkt :( Minns att jag skickade makens kompis in i klädkammaren med en rulle sopsäckar; Släng ner allt därinne i säckar! Där blev det inget slängt, sorterat o fint nerpackat, haha!
    Ett minne för livet ändå :)

    Vad fin din pelargon va!!

    Kom på att jag inte svarat på din fråga om kockumskannan... Jag har ställt ner diskmedelsflaskan i den. Ibland stoppar jag ner diskborsten däri oxå, för o gömma undan den ;)

    Lycka till med flytten!!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  5. Lycka till med er flytt. Förstår att det kan vara stökigt, men tänk på att det faktiskt leder till något som är mer stabilt och att ni kommer trivas i ert nya boende. Ur kaos föds stordåd, eller vad är det man säger... så vi får vänta på stordådsinredningar nu... *ler*

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad härligt när du får nycklarna. Fram tills dess får du dricka kaffe.;-) Kram

    SvaraRadera
  7. Det kommer gå jättebra!
    Allt brukar lösa sig!
    En kastrull, lite neskaffe, plastmuggar o nåt kakpaket får du ha i en kasse stående nånstans - first aid kit ;)

    Det här blir såå spännande!

    Kanske skulle visa före o efter bilder på vårat hus.. :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  8. Jag tror att det är lika bra att ställa in sig på att det kommer att vara rörigt, hur man än försöker styra upp det. Ger man sig hän åt röran så tror jag att det går bra. ;-) Och så tänka på hur ROLIGT det är att ni äntligen får flytta in!!

    Angående namn på bloggen så vet jag inte riktigt vad jag ska komma med för tips, jag har valt ett namn som är jag, även om det inte självklart signalerar att det främst handlar om inredning..

    Kul att du gillade ramarna, och ännu roligare att du hänger på klickandet!!! Känns bra att åtminstone kunna bidraga på något sätt, tycker jag..

    SvaraRadera
  9. Duktigt att du hunnit med att klippa pelargoner i allt stök!
    Förstår att du har det snurrigt, jag blir också sådär när jag planerar saker, svårt att koppla av. Men är du syrra så är du ju kanske lite van...
    Hoppas allt kommer att gå bra för er! Och en klassisk flytt rätt är ju köpepizza:)
    /Lina

    SvaraRadera
  10. Å jag förstår att det är spännande, overkligt och samtidigt helt underbart att få flytta in i ert egna drömhus. Jag önskar dig riktigt lycka till med flytten och att många vänner kommer med flyttgröt så att du slipper tänka på mat.
    Ha det bra och var rädd om dig!!
    Kram Stenlycka

    SvaraRadera
  11. Nu har jag bilder på frisyren på min blogg =)
    Titta titta!

    Kram på dig!
    Benita ♥

    SvaraRadera
  12. He det så bra det någonsin går i röran..snart har du dina fina möbler på plats och du/ni kan njuta ordentligt.../Anne

    SvaraRadera
  13. Det skall verkligen bli spännande att se...Antar att du inte hinner med oss bloggare på ett tag???Hihi.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  14. Godmorgon, underbara saker ni hittat. Ha en skön sovstund. Kram

    SvaraRadera
  15. åh så kul å flytta!! ska bli kul å få se bilder på ert nya hus framöver!!

    vilken fin bild du visar idag!
    lycka till med flytten!
    kram ellen

    SvaraRadera
  16. HEj!
    Så spännande och roligt att det är så nära nu :)
    Väntar med spänning på bilder från huset!
    Kram.

    SvaraRadera
  17. Hej,
    Vad roligt med flytt till ett nytt hus. Spännande!
    Det ser jätte fint ut....
    Lycka till! Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Hej och hå.....nu är ni snart där....
    Måste bara komma in och önska er lycka till med flytten!
    Kramar från Nosaingänget

    SvaraRadera
  19. Vad spännande!
    Förstår att det snurrar i ditt huvud, men snart hinner du inte tänka mer för då bara är det faktum!

    Har inte tänkt på att bloggen heter Huginotten...
    Vad är en Huginott?

    Kram mariette

    SvaraRadera
  20. Tycker inte att du ska byta namn.
    Det är ju inget fel på det du har!

    Tänk att snart är ni på plats och du kan gå runt och bara känna dig för!
    Njuta och koppla av för du behöver ju inte ha bråttom när du väl är på plats=))

    Önskar dig en härlig flytt!!

    SvaraRadera
  21. Självklart dår du med din fina blogg vara med på min lista. Finns väl inga tvivel på det. Tack för din fina kommentar hos mig!

    Kram Benita

    SvaraRadera
  22. Undrar om du kan sova inatt, med tanke på morgondagen.:-) Kram

    SvaraRadera
  23. Tänker på dig! LYCKA TILL IDAG och GRATTIS till ert nya hus!
    Kramar Stenlycka

    SvaraRadera
  24. Hej Anne!! Grattis till ert nya hus och lycka till med allt idag!!
    Kan knske stämma att det är Lisa Bengtsson (har muggarna) som har gjort kudden oxå..ingen koll på det!!
    Kraam Nettan

    SvaraRadera
  25. Åh va roligt att ni snart kommer in i huset! Ha det så bra! Kram :)

    SvaraRadera
  26. Heej!
    Vad spännande att få nycklarna! Blir det flytt nu resten av veckan för er?
    Vad är det för hus ni köpt? Gammalt? Strl? Renovering? *nyfiken*
    Har ska ni inreda? vilken stil?
    Gu vad spännande att få följa er flytt..
    Är det oki om jag länkar er från min sida?
    Kram Maria

    SvaraRadera