04 mars 2009

Sommardrömmar


Bjuder på en bild från förra sommarens säsong och mina gula squash som växte så det knakade!
Falsk ostkaka gjord på gul squash åts flitigt sommaren som var - himlagott!
Till i år då jag kommer ha en ny, gigantisk trädgård att odla i så har jag självklart beställt en hel del fröer, några av dem är;

Tomat "supersweet100"
Tomat "brandywine"
Sommarsquash "genovese"
Tädgårdssmultron "alexandria"
Isbergssallat " great lakes 118"
Tomatpaprika "alexander"
Morot "nantes 2"
Vattenmelon "moon and stars"
Majs "sweet nugget"
Gul lök "bedfordshire champion"
Salladsgurka "beit alpha"
Petit Pois "waverex"
Persilja "grune perle"

Sen ska vi såklart ha lite potatis! i trädgården finns redan massor med äppelträd, krusbär, svarta och röda vinbär, hallon, amerikanska blåbär och lite till.
Ska bli så roligt denna odlingsäsong, speciellt vattenmelonen ska bli spännande att odla....

Nu ska jag ut i garaget och måla ramen till soff/sängen som T byggde igår kväll.... sen har jag faktiskt inte bestämt mig om ni ska få se sängen nu, eller om jag ska vänta tills den är på plats i huset och jag har piffat och puffat lite......

6 kommentarer:

  1. Åh vad härligt, vi har en gigantisk gård men odlar inget. Inte för att jag inte vill utan mer för att tiden itne finns. Tänk om det skötte sig själv...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Gudars vad härligt! Jag blir så himla avis. Har du växthus också? Förstår att du längtar:)
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Kul att du kikade in till mig och lämnade en hälsning, så kunde jag hitta hit = )! Vilka fina vita möbler! Och vilket fint hus, med glasveranda, ser jättemysigt ut!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Åh, vad mycket härliga saker du ska odla! Vad kul, då kan jag ha dig som lite inspirationskälla när det är dags för vår trädgård sedan när vi har byggt hus;) När det nu blir....;)

    Och visst är Peter Forsberg en STOR IDOL nu här oss nu!! Vilken fantastisk människa som vet hur man gör små hockeytokiga killar alldeles saliga av lycka! Härligt med sådana idrottsmän som förstår vikten av att vara en god förebild och hur han bjuder på sig själv!

    Ha det gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hm, ostkaka med squash har jag aldrig provat?! Lät ju intressant! Ser ut över min snötäckta balkong och inser att det kommer att dröja ett tag innan det blir någon odling där. Tror att jag ska slänga ut täcke och kudde på balkongen dock och försöka vädra bort lite baciller!

    Nämen, inte ska vi behöva vänta ända tills sängen kommer på plats i det nya huset? Tänk på att jag är krasslig och behöver uppmuntran nu ;-)

    Hm, hur var det jag gjorde för att få bort ramen runt bilderna...? Det var ju medan jag fortfarande redigerade HTML, vilket jag inte gör längre... jag fick tipset av sarasbetraktelser.blogspot.com , det kommer jag iaf ihåg!.. Kanske kan fråga henne?

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det befriande att simma :-) Idag är jag bara traött efter det.. hehe.
    Kramar om!

    SvaraRadera