27 mars 2009

Helgplaner


I helgen får jag och T besök av T's föräldrar som bor i Norrbotten.
De kommer fram ikväll och imorgon ska vi åka på trädgårdsmässan i Älvsjö och på söndag är det auktion.
Den här auktionen i fråga går av stapeln varje söndag och är ett måste för min svärmor då hon kommer på besök.
Roligt är också att de för första gången kan bo hos oss när de kommer ned! tidigare bodde vi ju så himla trångt att det fanns ingen möjlighet för dem att sova över. (alltså, de bodde ju kvar på anna plats, kan bli liiiiiite jobbigt att åka fram och tillbaka över dagen *s*)
Hannis skrev tidigare att hon hade köpt de berömda dynorna ifrån Jysk.... jag blev så sugen när jag såg dem på bild hos henne att jag var tvungen att inhandla några själv! de kommer att få bo på glasverandan i sommar.
Hoppas ni alla får en fin helg!

16 kommentarer:

  1. Det låter som en jättehärlig helg! De där dynorna har jag oxå inskaffat efter tips på någon blogg = ). De är fina att bara ha liggnades.

    Ha det BRA på trädgårdsmässan och på auktionen!
    kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hihi! Gissa vem som mer ruusade till jysk å inhandlade samma dynor!!;-)
    Ha en riktigt mysig helg!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej du! Ha ha, de där dynorna har jag med. Det är nog bloggvärlden som står för halva Jysks omsättning, tror du inte??? Har 4 st, men jag vill nog ha 4 st till tror jag...

    Tips om du letar kviltar är att hålla koll på La Redoute, de säljer ibland med typ 40-50% rea och det är då jag har passat på... har köpt både mitt grå och vita överkast därifrån på just rea. Det grönblommiga köpte jag på Ellos på 50% rea... den dyraste av kviltarna är det till min son (det blårandiga), det kostade 949 kr på Elsas hem, är från Greengate och jag bara älskar det.

    Ha en bra helg!!!

    SvaraRadera
  4. Jag har också tänkt shoppa dom dynorna när jag kommer från ödemarken mot stan någon gång. Men då kanske det redan är höst ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Dynorna kommer göra sig bra där ute i sommar!
    Hemtex har så mycket fina saker köpte små brickor där för ett tag sedan med snarlikt motiv.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Tack för det fiffiga tipset om fyllningen, det kan nog funka skulle jag tro.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Tittade på samma dynor hos oss också men jag fastnade för ett par sådana som var rosa/rutiga istället... :)

    SvaraRadera
  8. Hej Anne! Du får gärna länka till mig, jag länkar till dig oxå!
    Vilka fina dynor du köpt, har sett dem hos många bloggerskor, blev lite sugen själv på att införskaffa några. Om de inte redan är slut på Jysk, hihi!
    Låter som ni kommer få en jättetrevlig helg med både trädgårdsmässa och auktion:)

    Vill passa på att skicka en hälsning till din man att VITA golv är jättefint!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Hoppas att det går bra med färgen. Jag har målat om ganska mycket (väldigt mycket enligt vännerna) och vissa färger är SÅ svåra, grått och blått, hm... men umbran har räddat mig många gånger! Härligt att ha sina knep = ). Jag läste om den gröna umbran i en bok om svensk design och där var det en som alltid hade umbran. Jag förstår henne = ), hi...hi...helt frälst = )!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  10. Hm kanske också ska åka ut och köpa några bara för att.... ;o) Tack för att jag fick vara med i din länklista, det värmer gott en dag som denna!
    Ha en bra helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  11. Jag glömde bort dom där dynorna innan jag skulle åka..Få dra dit när jag kommer hem och se om det finns några kvar. Jättefina. Ha det så kul med svärmor och svärfar.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  12. Vad kul med svärföräldrarna.
    Mysigt att dom äntligen kan bo hos er.

    Åkte till Jysk och skulle köpa några flera dynor.
    Snopet fick jag inse att dom var tillfälligt slut!!
    Men hittade en filt i stället=))

    Hoppas att ni får en riktigt härlig helg och att ni fyndar på auktionen förstås!

    SvaraRadera
  13. Hoppas ni får en riktig trevlig helg med dina svärföräldrar.Trädgårdsmässa det låter som ljuv musik i mina öron och auktion inte dumt det heller.
    Ha det bra och njut varje minut!
    Kramar Stenlycka

    SvaraRadera
  14. Låter som en jätterolig helg med mässa och auktion, de där dynorna var ju ett kap kanske ska kolla om det finns några kvar.. Angående färgen så har jag inte målat med grått så jag ar inga direkta råd..golvet kommer bli super vitt men det ser ut att vara fint redan nu också. Ni kanske ska bo in er ett tag och känna efter..Ha en toppenhelg! Kram m

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Mmmm de där dynorna är verkligen ett kap. Angående väggar och golv, så tycker jag verkligen det kan vara ursnyggt med vita golv. Men har man trä, så gillar jag det väldigt mycket. Att låta träet vara alltså. Men det ska bli spännande att se hur ni väljer att göra!

    Kram M

    SvaraRadera
  16. äh, va det jysk dom fanns på??! Jag som va på Rusta o leta efter dom igår :P Inte konstigt att dom inte fanns då :D
    Aha, får bli en till resa då...

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera