12 mars 2009

Smygtitt

Här kan jag nu äntligen få bjuda på en första smygtitt ifrån huset!
Översta bilden är ifrån vårat sovrum och den nedre är ifrån vardagsrummet. Den råa timmerväggen funderar jag skarpt på att måla i en bruten vit nyans.... men har inte bestämt mig ännu.

Idag körde vi dit lite småprylar och ska fortsätta med det imorrn. Det "stora" flyttlasset går på lördag då vi har flytthjälp, sedan sover vi där för första gången på lördag kväll.
Faktiskt känns det fortfarande lite overkligt... tror verkligheten kommer ikapp mig på lördag kväll :)

Ber om ursäkt att jag inte kommer ha tid med bloggandet eller att surfa runt till er andra de kommande dagarna som jag brukar... men jag ska göra mitt bästa!

33 kommentarer:

  1. Jag har tänkt på dig idag:) Det ser verkligen jätte fint ut! Vilken potential... Jag blir riktigt avis.
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Åhh va fint, supermysigt med kakelugn och det fina golven. Tror det kommer bli toppen om du målar väggen vit!! Lycka till med flytten nu, Kramar M

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh... Gud så fint!!! Vilken underbar kakelugn och att få ha en sådan i sovrummet.När jag ser kakelugnen så tänker jag på när jag var liten då hade jag och min bror en i vårat sovrum och ibland så eldade mina föräldrar i den och så höll mamma min pyjams mot stenarna så att den skulle bli riktig varm. Underbara minnen. Nu skall du inte vara inne och surfa, nej nu skall du bara njuta och komma till rätta i erat nya hus.
    Ha det bra och Tack för titten!
    Kram Stenlycka

    SvaraRadera
  4. Åååååååååååååååååååååååååååååååååååh, kakelugn!! (Nej Fröken Fräken, nu får du skärpa dig och inte gräma dig över att du inte har en kakelugn också.. )
    Det finns ju så många möjligheter och härligheter med det där huset.
    Ja, känn in dig lite mer innan du fattar några för stora renoveringsprojekt. Ibland vet man ju inte riktigt hur man vill ha det innan man man bott in sig ett tag. Jag tyckte brädväggen var väldigt fin, och att ni ska bevara den på något sätt. Kanske lasera den så att man fortfarande ser en del av träådringen, men att det ändå blir ljusare?

    Jag har också läst Kitty, jag läste jättemycket när jag var yngre. En gång i veckan var jag på bibblan och lånade sådär 15 böcker åt gången. Nu för tiden har man tyvärr inte lika mycket tid...

    Ha det så roligt med flyttandet!

    SvaraRadera
  5. Vad är det jag ser...här har verkligen hänt saker medan jag hängt med huvudet i händerna och vridit mig i plågor!! "Anne`s Vita Dröm" (i ett snyggt teckensnitt förstås)blir verklighet... för det ser ut som en dröm... ert nya underbara hus. Det ska bli roligt att få komma med lite ideér till trädgården i sommar!! Huginotten kan väl ha sin sida ändå!?
    Vi önskar er varmt lycka till i ert drömhus!!

    SvaraRadera
  6. Gaaaaa!Så fint!Härligt!!

    Ta det lugnt du och be inte om ursäkt för att du inte hinner med!
    Du är ju mitt i en flytt!!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Men SÅ fint det lilla du ger oss att kika på *försöker titta runt hörnet på kortet för att se mer*
    Längtar tills du ger oss en rejäl rundtur i husets rum och vrår!
    Och du, byt inte namn, charmigt och orginellt ju! :)
    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  8. Åhhh Anne det här ser spännande ut. Väntar med spänning på vad du har att bjuda på.....
    Okej då, köper att du inte har så mycket tid.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Jag ser verklig potential i ert hus!!!Med möbler och era personliga saker så kommer det säkert att bli ett hem som ni kommer trivas i.
    Kram Anan

    SvaraRadera
  10. Men du så vackert!!! Ni kommer alldeles säkert att få det kanonfint. Ska bli kul att "följa med" in i nya huset! Kram

    SvaraRadera
  11. Ååhhhh.....gud så fint!!!
    Förstår att ni har hittat erat drömhus och att du kände direkt att detta var ditt!
    Helt underbart och en vacker kakelugn.....vad mer kan man önska sig*?*
    Tror också att ni ska måla timmervägen i bruten vit......den blir så snyggt.
    Nästa visning hoppas jag blir köket och sen vill vi gärna se glasverandan.....*jag är inte alls nyfiken*:)
    Vi alla förstår att du har lite annat för dig just nu än att blogga.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh, va fint! Det kommer ju bli supermysigt. (:

    Jag vill också ha, men jag ska nog åka tillbaka i Januari om allt går som det ska.

    Nu hoppas vi på att våren kommer snart!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det ser kanonfint ut, hoppas vi snart får se fler bilder.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  14. det är klart att vi förstår att du inte kommer ha tid med bloggandet. men vi väntar tålmodigt på fler bilder när ni väl är inne.
    Tror det skulle bli super snyggt att måla väggen vit!!!
    Lycka till nu med flytten.
    kram kram

    SvaraRadera
  15. SWEEEET !!!
    Herreguuuu va fint! snygg kakelugn, kamin, timmervägg, dörrar... Nä, nu blev jag enormt avis!
    Timmerväggen hade jag nog målat vit, eller behandlat med järnvitriol, så det blev grått... Beror på resten av rummet.

    Förstår att du kallar det för drömhuset :D
    Vårt hus såg ut som 'hej kom o hjälp mig', när vi flyttade in!

    Inte ska du be om ursäkt för att du har fullt upp med flytten! Det förstår vi ;)
    Jag skulle nog va vaken dygnet runt o greja :P

    Ha d gott!
    Kramar / Hanna

    SvaraRadera
  16. Hejsan .
    Vad fint och fräscht ni kommer få..Trevlig hemsida..
    Jag förstår precis detta med känslan i huset den är viktig..
    Tittar nog in igen ..
    Mvh jenny

    SvaraRadera
  17. Jag tänkte precis på dig, och kom på att jag inte länkat, så jag kunde hitta dig lätt. Jag lägger en länk = ), hoppas det är okej. ÅH, VAD FINT!!! Spännande!!! Vad kul att flytta... det är en speciell känsla. Ser fram emot dina inlägg! Ta det lugnt, du hinner in till oss andra sen. Ha en skön fredag! Kram L-L

    SvaraRadera
  18. Åh, men så jätte fint det ser ut. Verkligen mysigt..... Ni kommer att stormtrivas!!! :)nog

    SvaraRadera
  19. Åh, så fint och gulligt! Underbara dörrar och det blir ju superfint med vitt timmer!
    Ser gärna fler bilder! Hur gammalt är huset?
    Kram :)

    SvaraRadera
  20. *stor gapar*
    Vilket hus!!!
    Jag hade målat väggen som du beskrev... Helt fantastiskt!!
    Vad kul att få se, o ännu roligare blir det när i flyttat in.
    Lycka till med flytten på lördag o att ni sover gott i huset!!

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  21. Åhh jessus vad fint,och lycka till imorgon med flyttlasset.Ska bli såå spännande att få följa dig och huset :)
    Och förstår helt klart att du inte hinner blogga och hälsa på oss här framöver.

    Kram/annika

    SvaraRadera
  22. Men vilket hus! Så fint och vilken fin kakelugn! Så spännande med flytt. Lycka till!

    Linda :)

    SvaraRadera
  23. Hej, vilket underbart rum ojoj vad vackert det kommer att bli där och kakelugn och vackra dörrar och en timmervägg kan det bli bättre. Jag skulle måla timmerväggen direkt har sett det och det är såå vackert.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  24. Så fint det ser ut! Helt underbart med kakelugn i sovrummet! *avis* :-)

    Då har ni fullt upp med flytt idag då. Lite jobbigt kanske, men oj så roligt det måste kännas att det äntligen sker. Lycka till och ta det lugnt med ryggen!!!

    SvaraRadera
  25. Du ska visst ha tid att blogga. Basta. Nu blir det ju riktigt spännande, ju! Fantastiskt vackert hus.

    Namnet bör väl vara något med vitt i sig. blance.se / edelweiss.se / snövitadrömmar.se / kristyr.se/ pottskåp.se haha, det sista var på skoj men jag kommer inte på något riktigt bra, det gör du bäst själv!

    SvaraRadera
  26. Åh vilka härliga möjligheter ni kommer att få i detta hus! Lycka till!
    /LenaS

    SvaraRadera
  27. Vilket underbart hus ni har köpt!! Såååå fint!
    Hade inte vi byggt helt nytt hade jag velat köpa något i stil med erat.. Älskar gamla hus...
    Hur gick det att sova första natten då? :) Spännande med nya hus (nya ljud och knakningar)
    Ha en underbar vecka i erat nya hus!! Kram Maria

    SvaraRadera
  28. Ååå så FINT!!! Nu vill jag bara se mer :)
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Hoppas att allt går bra med flyttandet.
    Förmodar att du släpar runt saker och rotar i kartonger=))

    Må gott//Hannis

    SvaraRadera
  30. wow,, vilket underbart hus! Timmerväggen är så vacker!
    Hoppas flytten gick bra i helgen!
    Kram Josefine

    SvaraRadera
  31. Tänker på dig! Hoppas all går bra.
    Styrkekramar från Stenlycka

    SvaraRadera
  32. *svim*

    WOW! Vilka rum! Ni kommer att trivas!!!

    Hittade hit via Bibbi och det är jag så glad för, för hit återkommer jag gärna!

    SvaraRadera