24 mars 2009

Pärlspont & Ginst



Igår kväll kom T hem med pärlspont! under kvällen då jag var och red fortsatte T att kapa till kanter och andra småfix och idag på morgonen har jag radat upp pärlspont och grundat. Den kommer förhoppningsvis ha torkat till kvällen och då kan T sätta upp dem i taket och sedan är det bara att måla nya :)
Gissningsvis kommer innertaket vara färdigt om några dagar...MEN jag ska ju och jobba imorgon natt, så då försvinner lite kvällstid och dagtid när jag sover...

När taket är färdigt ska vi fundera på vad vi ska göra med väggar och golv.... funderar på ljust pudergrå väggar och vitmålade golv, T funderar också... om han tycker det är ok, så blir det nog så, vad tycker ni?

Klippte av några kvistar Ginst och satte i en vas för någon dag sedan - nu är de på väg att blomma! Vår inomhus! ute vräker snön ned.... sabla aprilväder (i mars).
Sen en liten parentes som avslutning.... det gör inte ont att sitta och blogga med den här sprakandes bakom ryggen :)

16 kommentarer:

  1. Vilket underbart mysigt hem ni verkar ha, kommer bli kalas bra med sponten.. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ni är duktiga! Det går undan:) Och Ginst är också så fint, jag tänker på min mamma när jag ser Ginst...
    Nu ska vi ut och fika lite och sen ska vi faktiskt hämta ett par bokhyllor. Inga speciella men ändå, bokhyllor!
    /Lina

    SvaraRadera
  3. Avuuundsjuk! du behöver inte lite hantlangarhjälp med pärlsponten? :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ni är fantastiskt duktiga.Vilken energi!Det låter bra med ljusgrått,jag har det på väggarna i mitt kök, det bryter så fint mot det vita.
    Kakelugnen åååå det ser helt underbart ut. Lyckliga du!
    Kramar Stenlycka

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni redan målat pärlsponten! Låter skitsnyggt med pudergrå väggar och vitt golv! Ska ni täckmåla golvet eller bara vitlasera/luta? Jag är väldigt förtjust i grått just nu...skulle vilja göra om hemma! Så härligt med brasan i kakelugnen!...vi har slut på ved så det eldas inget hos oss just nu :(
    Tittar in snart igen och ser om det hänt nåt nytt! :)

    SvaraRadera
  6. Vad MYSIGT med en sprakand kakelugn! Här händer det saker, snart tak över huvudet = ). Oj vad snyggt det låter det som ni planerar!

    Jättekula att följa er rust (från blogghörnan).

    Här målas det äntligen, jag har mycket färgstänk på mig, jag är alltid så här när jag målar = ).

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Hej du, det blir nog kanonbra och superfint! VIsst är det härligt när allt är "nytt" (känslan alltså) och man har så mkt energi? Här är det lite på upphällningen nu eftersom utbygget mest tar tid och inte blir klart... nåja, det ordnar sig nog!
    KRAM! Kristin

    SvaraRadera
  8. Fy får nästan lite rysningar när jag ser den där panelen..har kvistlackat å målat så jkla mkt panel så huuu! Men det kommer att bli väldans fint! Kul å se lite bilder, ser jättemysigt ut!! Ska bli kul att "hänga med"

    Du måste visa om du nu får tid att sy ngra kuddar!!

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Jag ylar av avund men inte av missunsamhet=))
    Inte nog med sponten!
    Du har öppen spis också!!
    Vilket paradis!

    Blev mycket utropstecken i dag *fnissar*

    Mys på!

    Ps.Jag har i dag hittat mitt drömköksbord
    (i varje fall på den här lilla ytan)
    Vips sa det bara så hade jag glömt bort att jag rensat ut nyss.
    Hur man är!!

    SvaraRadera
  10. Ja, inte ligger ni på latsidan! Målar pärlspont och donar. Själv har man bara kånkat hem en tallrikshylla (fast på bussen, vilket var ett äventyr i sig) och tänkte sätta igång att måla den på direkten. Snabbt märkte jag dock att furufärgen blödde igenom min vattenbaserade färg, så nu måste jag köpa ny oljebaserad.. suuuuck... jag ville ju måla nuuuuu!!!

    Kakelugn också! Ja jisses ni har verkligen flyttat till paradiset! Att ni tar er hemifrån, det är ett under. Jag skulle bara vilja vara hemma och mysa! :-)

    SvaraRadera
  11. Jag var bara tvungen att snabbt gå in och titta hur det gått för er medan jag har legat under parasollet...kikade genom bilderna, det kommer att bli hur fint som helst..men är det inte konstigt att man inte kan låta bli att bara låta bli att kolla lite vad som döljer sig under:) och vips håller man på med ett stort projekt..i morgon drar jag vinnaren../Anne

    SvaraRadera
  12. Hoppas mannen tycker om du, för det lät vääldigt fint!!
    Kakelugnenkulle jag också vilja ha i vårat dragiga -70 tals hus...
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  13. Jag tror det kommer bli bra med sponten och bli jättefint i de färgkombinationer du/ni funderar på....
    kramis/LenaS

    SvaraRadera
  14. Guuuud vilket mysigt å fint hus ni har! med härliga vinklar å vrår! och en jättemysig blogg,,, hittade hit genom Vita nyanser =)

    Rummet och din färg idé låter super! Grått och vitt är grunden hos oss oxå!!!
    Jag tog in Ginst igår,,,, härligt!!!


    Kram josse

    SvaraRadera
  15. Det kommer att bli jättefint...Inget trist med kakelugn. Önskar att jag hade en, det har stått 5 st i mitt hus och ingen finns det kvar.

    Kramkram Anne

    SvaraRadera