02 mars 2009

Kanna till pottskåpet

Några av er kommer kanske ihåg pottskåpet som T fyndade på loppis för några veckor sedan?
Nå, nu har vi hittat en kanna som passar perfekt på just det skåpet tillsammans med ett tvättfat som jag fyndade för en tid sedan.

Nu ska jag ju egentligen inte hålla på och ställa upp grejer här hemma, utan packa NED dem, men jag kan inte låta bli! allt runtomkring ser ut som ett bombnedslag med flyttkartonger och prylar överallt och så en liten oas - ett pottskåp med lite fina saker på :)

Hela helgen har vi jobbat med soffan som jag visade igår, nu är den i alla fall färdigmålad och står på tork. Nästa grej att göra är att bygga en ram så att den kan fungera som säng. Detta ska T ta tag i (T är smidigt nog snickare - fiffigt va?) när han kommer hem från jobbet.

Jo, vad soffan kostade? håll i er nu... 150 kr fick vi betala för skönheten.

Hoppas ni alla haft en fin helg!

12 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen. Jag blev jätte glad. Tvättfatet och kannan kommer att göra sig jättefint på det underbara pottskåpet. Idag har jag tagit en semesterdag och nu bär det av till Göteborg. Där skall jag kolla alla roliga inredningsaffärer och sedan blir det en sväng till IKEA, måste handla ljus, förråden börjar ta slut.
    Vilken lycka att ha en man som är snickar. Synd att jag inte tänkte på det när man var på jakt efter gubbe istället blev det en pilot med blå tummnaglar.
    Kram från Stenlycka

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en så'n där kanna.
    Va...vilken billig soffa. kram

    SvaraRadera
  3. haha det var ju ett väldigt bra klipp, 150:- vad får du för det i matbutiken, inte mycket..
    Kronorna är keramik, kolla hennes hemsida får du se en massa fina saker. Kannan var ju perfekt på pottskåpet.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Oj vilket klipp ni gjorde på soffan. Om man hade sådan tur. Tyvärr har man ju inte det ;)
    Kommer kika in här lite oftare.

    Kramar Benita

    SvaraRadera
  6. Hej, tack för din fina kommentar "hemma hos mig". Förstår att du är på väg att flytta in i ett nytt hus- guuu så spännande. Det blir roligt att följa.
    Vad fint du gjort med alla möblerna och så underbart att ha en man som är snickare.
    Ditt skrivbord- åhhhh... love it!

    Ha det så bra nu i flyttstöket,
    stor kram från Petra

    P.S det är jag som tagit bort den förra kommentaren, råkades skicka den fr min fars googlekonto å det blev ju lite tokigt...

    SvaraRadera
  7. Toppenfynd! Min far hade en gammal soffa till säng som i mångt och mycket påminner om den här soffan, iaf på toppen. Nedanför var den klädd med stoppat hemvävt tyg så den var mjuk och skön vid huvud och sidor. Tyg, möbelspik och någon form av stoppning. Det blev väldigt läckert. Det spikades också, liksom ni tänkte göra, en ny ram. Det kan bli romantiskt och fint.

    Bilder på skönheten när den är klar tack! :)

    kram

    SvaraRadera
  8. oJ 150 :- DU SKOJAR! Det kallar jag fynd! Den kommer bli perfekt som säng, roligt med något lite ovanligare i inredningen..kram M

    SvaraRadera
  9. VA???!!! 150 kronor! Vilket klipp!! Underbar soffa!
    Tack för kommentaren hos mig. Kul att du gillade bloggen :)
    Här var det ju massor av fint att titta på så nu måste jag kika vidare :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Oförskämt billigt!
    Sagt och gjort, nu är du länkad:) Gör absolut inget att du inte frågade, jag blir också bara så glad att du ville:)
    Ha det så fint!
    /Lina

    SvaraRadera
  11. Ojoj, förstår att ni är alldeles utblottade nu när ni fått punga ut med 150 kr för den soffan... ;-) Det låter som ett väldigt bra sammanträffande, stort garage och en herre som är snickarkunnig! Herr Fräken kan snickra också, men han har ju aldrig tid... suck!!

    Ja, på något vis vill man ju ha det fint samtidigt som man packar. Så då måste man ju få stajla lite med fina vattenkannor och fat!

    Ikväll har det inte blivit så mycket pysslat, bara lite blompinnar i najtråd. Själva pyssellusten försvann någonstans när man pulsade hem i snöstorm. Det blir nog en tidig kväll, i sådant här väder vill man krypa till kojs och dra täcker högt upp!

    SvaraRadera
  12. Jag blir helt darrig...vilka fina fynd ni gjort, med det man kan skymta i bakgrunden så kommer det att bli SÅÅ fint..soffan hrm ett riktigt kap..150:-..måla på, jag väntar med spänning på mera bilder../Anne

    SvaraRadera