09 mars 2009

Ljuvliga lyktor

Ljuslyktorna är det andra fyndet från gårdagens shoppingrunda. En av butikerna var fylld med så mycket ljuvligheter att jag knappt visste till eller från!
tyvärr var priserna lite väl häftiga i denna butik, men ljuslyktorna hade helt okej prissättning och fick därför följa med hem, nu ska bara lite fotogen inhandlas sen kan de sprida välljus... man kanske inte kan kalla dem för ljuslyktor, men jag kom inte på ett annat lämpligt ord... förslag?

På vägen hem från vår lilla shoppingtripp stannade vi till i blomaffären, vita ranunkler i kruka och en helt fantastisk pelargon fick följa med hem - pelargonen får ni se en annan dag.

Nu börjar verkligen flytten att närma sig med stormsteg, på torsdag är det dags!
Det är så mycket saker som jag vill sätta igång med på en gång i huset - helst av allt skulle jag vilja göra allting på en gång! men mitt förnuft säger mig att det är bättre att ta ett rum i taget... men jag är så otålig!
Jag har fått lov att prioritera. I mitt huvud finns nu en snabbt uppskissad plan över vad som ska göras först, hoppas jag kan hålla mig till planen :)

16 kommentarer:

  1. Ska med införskaffa mej ranukel i kruka imorgon när det bär av till den närmsta staden. Mina senaste som jag köpte hos floristen höll inte alls så länge som det var lovat! :( Sen blir det nog en massa annat tingeltangel till nya skänken i hallen. Den kan ju inte så där och gapa tom! :)
    Mycket fina flask-lampor du hittat!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ah, jag köpte också en ranunkel i kruka igår:) Visste inte att de fanns att köpa så...
    Fina lyktor också, de kanske också kan passa i din framtida trädgård?
    /lina

    SvaraRadera
  3. Dessa ljuvliga skira ranunkler, jag bara älskar dessa blommor.Det där med kruka lät bra, skall kolla när jag besöker stora staden nästa gång.På våran ort finns ingen sådan lyx som en blomsterhandel, vi har bara en matbutik.
    Spännande att se om du kan hålla dig till planen.
    Kram Stenlycka

    SvaraRadera
  4. Jag får habegär när du visar så mycket fint!! Underbara ljuslyktor :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. Så fint du har hittat.:-) Kram

    SvaraRadera
  6. vilka underbara lyktor! dom fick jag habegär av :) Ditt habegär som du hittade hos mej har ja köpt på mollyshus.se om du vill ha en likadan.

    TACK för din fina kommentar! Såg att du hade mej i din blogglista, då blev ja ännu gladare :)

    Länkar till dej från min blogg!!

    ha en skön måndag!
    kram ellen

    SvaraRadera
  7. Oj vilka fynd du gjort,härliga lyktor eller oljelampor :)

    Din säng/kökssoffa blev ju såå underbart vacker WOW säger jag bara.

    Så spännande med flytten, vi är nog många som vill se bilder från erat nya hem :)

    Kikar in snart igen/Kram annika

    ps. frön har inhandlats här oxå..ska snart plantera lite

    SvaraRadera
  8. Åh. Vilka fina lyktor! :D

    SvaraRadera
  9. Ooo i´m in love..vilka underbara ljuslyktor..oljelampor kanske??;-) du hittat! Vet du var de kommer ifrån?? Fick ett starkt habegär nämligen!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  10. Absolut jag håller med dej om deltävlingarna. Usch, för mycket, för jobbigt. Annars så är det ju final på Lördag. Det kan du ju se? ;)


    Tack för din fina kommentar hos mig.
    Kram Benita

    SvaraRadera
  11. Jättefina ljuskyktor/oljelampoor...
    Har sett liknande, de var som en liten ljuskopp/glaskruka o sen de där "snörena" runt.

    Visst är det jobbigt när man vill göra allt på en gång. O så måste man välja vilken del man ska börja med!!! Jag vill ha ALLT NU!!! :D

    Lycka till med sista packningen

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  12. Åh så roligt med lite inredningsshopping! Jag hade ju tänkt ägna mig lite åt det när jag nu äntligen lämnade lägenheten och var hyfsat frisk. Men hittade nada!..

    De där handdukarna från Himla är jättebra! Har bara sådana nu för tiden. De håller bra och torkar finemang (efter någon tvätt)

    Ja, det är ju bra med goda föresatser när man ska flytta. Fast jag gissar att du säkert kommer att bli alldeles lyrisk, och greja på överallt samtidigt! ;-) Det skulle jag ha blivit! Är det mycket som ni ska renovera eller är allt i fint skick?

    SvaraRadera
  13. Åh vad spännade..bara några dagar kvar..jag såg dina "lampor" på en nät sida igår och blev förtjust..du får gärna tala om ifall de är till belåtenhet :D Ha en skön kväll och glöm inte att vila lite/Anne

    SvaraRadera
  14. Underbart vackra saker du kom hem med!! Jättekul att se!
    Kram Sussi på MAVA

    SvaraRadera
  15. Tack för rar kommentar hos mig!
    Vad spännande med flytten, ska bli kul att se hur ni grejar och fixar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Har aldrig köpt en R...Men lyktor vet jag vad det är och har köpt och köper mängder. Dom är jättefina.

    Kram Anne

    SvaraRadera