26 februari 2009

Kakformar

När vi var på loppis sist fyndade jag även dessa söta kakformar. De låg förpackade i en påse och när jag kom hem och öppnade påsen upptäckte jag att vissa var i nysilver och några i plåt - de kommer nog få fungera både som ljushållare, ren prydnad och som just kakformar

Färgen på möblerna hade inte torkat igår kväll, dessutom var skruvarna som hörde till knopparna för korta (lite skillnad på tjocklek av skåpdörrar idag mot när våra möbler tillverkades tror jag), så T måste införskaffa längre skruv idag på väg hem från jobbet.
Vi ska försöka hinna skruva på dem innan jag åker till jobbet ikväll (3 nätters jobb väntar), men lovar inget om uppdatering, kan bli lite snärjigt ibland när jag jobbar.

Vi har börjat med rådjursmatning här utanför huset. En morgon när jag kom ut med Hugin så stog en stackars hind och grävde i snön under fågelbordet, är ju dåligt med mat åt dem nu när det är snö och kallt, så då satte T ut en hink med havre och solrosfrö åt dem och igår kväll var hinden här igen i sällskap av en råbock, oj vad de mumsade!
Ska lägga ut några äpplen dit idag tänkte jag.

Näpps, nu blir det kaffe och kaka (se inlägget från igår för mer info om kaka)!

Höll på att glömma - 15, bara 15 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar