08 september 2009

Skördetid...

Hej Allihopa! en kort hälsning från den borttappade bloggerskan :)

Hösten kom helt plötsligt hur fort som helst. Vinden river utanför och kylan kommer krypandes.
I träden mognar allting i högsta fart och vi har börjat göra trädgården redo för vintern. Beskär även träden som vi inte hann med i våras - det var verkligen behövligt!!!! träden har nog inte blivit ansade på minst 20 år!

Varför är jag då så frånvarande på bloggen är det kanske några av er som undrar, det är nog helt enkelt så att jag inte haft någon lust.
Mycket finns det att blogga om, men sanningen är den att jag hellre har gjort andra saker.... hoppas att lusten kommer åter snart!

Vi har haft lite jobbigt med vår lilla hund den senaste tiden med som gick och blev sjuk. Turer fram och tillbaka till djursjukhus mitt i nätterna tär på krafterna och nu senast i helgen blev han sjuk igen. Inget livshotande, men väl så oroande för en stackars matte och husse.

Ha det gott allihopa tills vi hörs igen!


11 kommentarer:

  1. Hej!

    Tråkigt med lill vovven, hoppas att den lille blir bra snart..

    Ibland har man ingen lust med vissa saker, men hoppas du återfår blogg lusten för det är lite tomt utan dina inlägg :)

    Sköt om dig//Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt med den lilla vovsingen, hoppas det löser sig snart!
    Bloggandet ska vara nåt kul så låt den vila ett tag och gör andra kul saker, blogga kan du göra senare i livet ;o)
    ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Förstår att du är orolig för din lilla hund. Vi har också haft hund för en del år sedan och jag vet hur jobbigt det var när han blev sjuk.
    Ibland har man inte lust att blogga och då gör man inte det, man skall göra precis som du, göra det man tycker är kul. Ha det bra och hoppas din lilla hund snart blir bättre.
    Var rädd om dig och många Kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas att han kryar på sig snart er lilla guldklimp. Vi finns kvar så ta hand om er istället!!!
    Mvh Susanne

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du är tillbaka. Visst har man ingen lust ibland. Vad tråkigt med vovven, hoppas att han blir frisk snart. Det är det värsta med djur och man älskar dom ju så fruktansvärt.

    Kram till dig/ Anne

    SvaraRadera
  6. Mina tankar är hos er och jag hoppas att Hugin får den hjälp han behöver!! Det tär på krafterna Anne... det kan jag så väl förstå. Men han är en kämpe ert lilla troll... han ger sig inte!!
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefräscha fina bilder!! Hoppas hunden blir frisk snart! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hej! Har saknat dig här på bloggen! Härligt med skördetid! Jag förstår dig ang. lust att blogga...finns ju så mycket annat man vill göra oxå! Jag fotar jättemycket men har inte alltid så mycket att skriva till bilderna men är fortfarande kul att lägga ut bilder! Har varit lite dålig på att besöka bloggar oxå måste jag erkänna!
    Blogga du i din egen takt så blir det bäst!
    Trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  9. ps..hoppas vovsingen piggar på sig! Man blir så orolig då husdjuren är sjuka! ds..

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ja jag har undrat över dig, men det är ju så att tiden och lusten varierar...
    Jag har haft supermycket inspiration sista tiden och då är det ju kul!! Men det skiftar som sagt.
    Hoppas nu verkligen det rättar till sig med hunden..
    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  11. vilken magkänsla jag har. Tittar in precis när du uppdaterat! Klart att lusten försvinner ibland, en sjuk älskling hjälper inte till på traven heller! Härligt att ni har lite att skörda, hoppas att ni knåpat på med hus och trädgård även om vi inte får ta del av det just nu. Håller alla tummar att du hittar lite lust och hittar höstmyset! :)

    Bamsekramar från en matte till en annan matte!
    Sigrid

    SvaraRadera